API koppeling voor geautomatiseerde verzending
Integreer de functionaliteit van Easy2Post in uw (administratie)systeem of website
Via de API is het mogelijkheid om de functionaliteit van Easy2Post rechtstreeks in uw eigen systemen of in uw website te integreren. U kunt dan rechtstreeks vanuit uw eigen platform echte brieven per post laten versturen.
Wat doet de API voor u?
De API is een stukje software die het mogelijk maakt om via uw eigen website of software complete brieven of variable tekstelementen in een standaardbrief te genereren. Voorbeelden van gebruiksmogelijkheden:
- Koppeling met uw facturatiesysteem: met één druk op de knop (een selectie van) klanten papieren factureren of betalingsherinneringen per post sturen.
- Koppeling met uw CRM-systeem of ledenbestand: gepersonliseerde mailing sturen in een standaardbrief in uw eigen huisstijl.
- Integratie in uw website: biedt klanten de mogelijkheid om vanuit uw website zelf klachtenbrieven of opzeggingsbrieven te sturen.
Geen bronvermelding dus white-label integratie mogelijk
U kunt gebruik maken van onze API zonder bronvermelding. Bovendien worden alle brieven in neutrale blanco vensterenveloppen verzonden, zonder beeldmerk van Easy2Post.
Hoe is de API te verkrijgen?
Op dit moment is er alleen een API voor PHP beschikbaar.
Voor zakelijke gebruikers is deze API te downloaden
op de pagina API en E-mailservice onder het menu "account".
Klik op de knop "PHP API opvragen", de API wordt dan als ZIP-bestand naar u gemaild.
De API is voor PHP is een PHP-bestand die het mogelijk maakt om PDF-en via https te uploaden naar de servers van Easy2Post.
De API maakt gebruik van CURL. Het is dus wel van belang dat u deze geïnstalleerd heeft op uw systeem.
Bij het uploaden van een bestand via de API wordt het bestand, indien er voldoende saldo op uw account aanwezig is, meteeen gereed gezet om verzonden te worden.
Indien de saldo ontoereikend is, wordt het bestand in uw winkelwagentje geplaatst. Van daaruit kunt u het alsnog betalen. In beide gevallen wordt u via een e-mail op de hoogte gebracht van het feit
dat een bestand onder uw account is geupload.
Zakelijke gebruikers van Easy2Post kunnen kosteloos gebruik maken van de API. Aan een standaard-integratie zijn geen extra kosten verbonden.
Wilt u meer informatie over de API, stuur ons dan een e-mail. Wij nemen dan geheel vrijblijvend contact met u op om te kijken of we u van dienst kunnen zijn.
Voor onze klanten die gebruik maken van de email-serverice of api is het mogelijk de dienstverlening voort te zetten via onze drukker CTRL-P.
Hiervoor kunt u contact opnemen met Ilja van Dalen of Jenny Kikkert, dit kan via CTRL-P's algemene emailadres info@ctrlp.eu of via het telefoonnummer 074 205 95 00.
Bedankt voor uw bestellingen en wij wensen u het allerbeste toe.
Uw verzendtarieven
type brief | 1e pagina | vervolgvel | postzegel* |
zwart/wit | € 0,47 | € 0,17 | € 0,77 |
full color | € 0,55 | € 0,26 | € 0,77 |
aangetekende | € 2,52 | € 0,26 | € 8,40 |
Deze prijzen zijn exclusief btw
(*) De prijs van de postzegel is gebaseerd op brieven met verzending binnen Nederland en een gewicht van minder dan 20 gram.
Aangetekende brieven
Met één klik geregeld voor € 11,00 *. Kies dan bij "typeren" voor "aangetekend versturen".
(*) Deze prijs is incl. btw, drukwerk, envelop en aangetekende postzegel, gebaseerd op een brief van één pagina met verzending binnen Nederland. Aangetekend naar het buitenland? Of een brief van meerdere pagina's? Bekijk hier het volledige overzicht van alle prijzen
Volg uw brief met Track & Trace
Na verzending ontvangt u van ons binnen enkele werkdagen een code voor Track & Trace. Met deze code kunt u de status van uw aangetekende brief controleren.
Automatisch facturen versturen
Koppeling met uw administratieve systeem
Voor zakelijke gebruikers staat een API beschikbaar om zo uw post (facturen, bevestigingsbrieven, contracten etc.) automatisch in uw huisstijl te versturen.
E-mailservice
Ook kunt u uw brieven per e-mail aanleveren. Dit doet u door de brieven als PDF-bijlagen in een e-mail, naar een speciaal voor u opgezet e-mailadres te sturen.
Geïnteresserd in de mogelijkheden? Neem eenvoudig contact op via info@easy2post.nl. Wij informeren u graag.
API
Met de API koppelt u het gemak van onze brievenverzendservice eenvoudig aan uw bestaande (administratieve) systeem of webpagina. En natuurlijk is white-label integratie voor uw klanten ook mogelijk.
API aanvragen
U kunt de API heel gemakkelijk aanvragen in twee simpele stappen:- Maak een zakelijk account aan op de website.
- Download de API en installeer hem op uw eigen computer.
Contact
Kunnen wij u ergens mee helpen? Mail dan met onze klantenservice: info@easy2post.nl.
Wij helpen u met veel plezier en beantwoorden uw vragen zo snel mogelijk.
Onze adresgegevens
Easy2Post
Gronausestraat 710
7534 AM Enschede
Facebook: facebook.com/easy2post